W 2022 roku branżę obiegła informacja, że Konrad Tomaszkiewicz, reżyser Wiedźmina 3, pracuje nad nową grą RPG w świeżo założonym studiu Rebel Wolves. Natomiast w listopadzie 2023 r. informowano, że prace nad debiutanckim projektem studia idą zgodnie z planem, a proces preprodukcji został zakończony. Do tej pory niewiele jednak było wiadomo ponad to (nie poznaliśmy nawet tytułu), gdyż twórcy prezentują bardzo konkretne podejście do tematu – nie pokażą gry, póki nie będą mieli kilkugodzinnego, grywalnego builda. Ostatnio jednak firma zastrzegła dwie domeny internetowe – dawnwalkergame.com oraz dawnwalkeroriginsthegame.com.
W dodatku po sprawdzeniu znaku towarowego DAWNWALKER, okazuje się, że został on zarejestrowany już w 2021 roku. Właśnie taką nazwę będzie prawdopodobnie nosiła nowa marka studia. Zwrócił na to uwagę m.in. użytkownik serwisu X o pseudonimie Kurakasis, który przeprowadził małe śledztwo w tym temacie.
Od samego początku wiadomo też, że gra będzie pierwszą częścią sagi – stąd wnioski o prawdopodobnym tytule
Dawnwalker: Origins (ang. origins – początek/pochodzenie).
Z pozostałych źródeł dostępnych w sieci, takich jak ogłoszenia o pracę czy profil Linkedin twórców, można wyczytać garść szczegółów na temat ich debiutanckiej gry.
Twórcy mają ambicję zrewolucjonizować gatunek i piszą o swojej produkcji następująco:
„zupełnie nowa saga RPG AAA, która rozwinie gatunek i stanie się kamieniem milowym w historii gier fabularnych!” (źródło: ogłoszenie o pracę).
Gra będzie działać w trybie offline i nie zaoferuje mikrotransakcji. Dla deweloperów kluczowa jest historia.
Wszyscy gracze są równi – produkcja zostanie wydana zarówno na PC, jak i na konsole nowej generacji w niezmienionej formie (brak ekskluzywnych przedmiotów i misji).
Produkcja nie będzie tak wielka jak
Wiedźmin 3, ale liczba questów ma być imponująca nawet jak na standardy przygód Geralta. Z wypowiedzi Konrada Tomaszkiewicza, reżysera gry, wynika, że rozmiarowo tytuł będzie przypominać rozszerzenie
Krew i Wino.
Debiutancki tytuł powstaje na silniku Unreal Engine 5 i pracuje nad nim prawie 100 osób. Studio ciągle się rozwija i zatrudnia nowe osoby. Obecnie tytuł jest w fazie alfa.
Twórcy mają dużo kreatywnej swobody, a dla firmy liczy się także równowaga między pracą a życiem prywatnym jej pracowników. Deweloper chce uniknąć crunchów i pośpiechu; doświadczenie przy pracy nad
Cyberpunkiem 2077 wiele ich nauczyło.
Źródło:
Michał Harat - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2023-12-21 14:04:10
|
|